16.5.12

Chanel´s punk Marie Antoinette


For Chanel’s cruise 2013 collection, designer Karl Lagerfeld offered a mash-up of eighteenth century French aristocracy and modern punk style. Models wore Easter egg dyed bobs and ruffled skirts in the show’s opulent setting of the Château de Versailles which featured three fountains, sixty-six models and sixteen tents. Despite the elaborate setting, the overall tone of the clothes were lighthearted with an outing of voluminous skirts, modified creepers and cotton-candy colored detailing. For accessories, Lagerfeld showcased fingerless gloves, oversize sun hats and embroidered bags for a royal twist to the youthful ensembles.


Para la colección crucero 2013 de Chanel, el diseñador Karl Lagerfeld ofreció una mezcla entre el estilo de la aristocracia francesa del siglo XVIII y el estilo punk moderno. Las modelos lucieron pelucas barrocas cortadas al estilo bob, diseños en tonos cupcake y emularon a una María Antonieta díscola y derrochadora. ¿Dónde si no? Pues en el Palacio de Versailles. Alrededor de tres de sus fuentes desfilaron sesenta y seis modelos y el front row se dispuso bajo el calor de diéciseis tiendas. A pesar de lo complicado del entorno, el tono de la ropa, en general, casaba a la perfección con los exteriores de palacio. Para los accesorios, Lagerfeld mostró guantes sin dedos, pamelas de gran tamañoy bolsos bordados para darle un giro real a una colección un tanto juvenil.

86 comments:

  1. Me ha encantado la colección, un beso, RA

    http://www.mysweetpeque.com/

    ReplyDelete
  2. Muy bonita la colección, me encantó el vestido de la segunda foto.
    Besos!

    http://vestidaparaelexito.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. What a nice inspirations. Lovely photos xx :))

    http://msofisticada.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  4. Amazing inspiration! Son muy sorprendentes y una gran inspiración.
    Besitos

    ReplyDelete
  5. beautiful style and editorial!:) Kisses!

    ReplyDelete
  6. Me gustan las fotos en si!!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Hola GUAPA!
    Muchas gracias por tu comentario. Si te gusta mi blog, deberías seguirme ;P


    Oye, algunas prendas son preciosas pero tengo que decir que esas pelucas (excepto la primera) les sientan de pena a las modelos! ;)
    Un besito mona!


    -ERES GUAPA-.

    ReplyDelete
  9. Queque bonita coleccion¡. Me quedo con el ultimo, es una maravilla. Un beso.

    ReplyDelete
  10. I loved this so much! I really liked how they paired kind of chic, baroque-y dresses with the punk creepers! It looks amazing

    xoxo Sootjeelina <3

    ReplyDelete
  11. AMAZING POST!!!

    http://estilohedonico.blogspot.pt/

    xoxo

    ReplyDelete
  12. Genius!! Adding a fresh and innovative twist to classics as only Lagerfeld can do!

    ReplyDelete
  13. Can you say Parisian CHIC? Looove it! I'm your newest GFC follower! <3
    Rory
    www.WearAboutsBlog.com
    Enter my $50 Captiv giveaway...LAST DAY!

    ReplyDelete
  14. Eso sí, los zapatos son un poco feotes, ¿no? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. A mí no me gustan mucho y me parece que no pegan para nada con un estilo María Antonieta por un aire muy moderno que le haya querido dar Lagerfeld ;)

      Delete
  15. your blog is great!
    would you like to follow each other?

    xxx
    http://jeannecharlottelauren.blogspot.de/

    ReplyDelete
  16. he de reconocer que me encanta!!!! qué maravilla! un beso!

    ReplyDelete
  17. Love love love this! That last dress is amazing!

    xx
    Giovanna
    www.oliveandanarrow.com

    ReplyDelete
  18. Digamos que es...impactante

    ReplyDelete
  19. Great post I love the makeup and colors!
    xx
    I Want It All

    ReplyDelete
  20. andaa! super chulos los looks! el primero me encanta es taaan chanel :P

    Gracias por pasarte guapa! ;)

    Si quieres saber mas sobre pasarela Gaudi, continuo hoy con el desfile de Carla Ruiz! ;)

    Un beso!

    http://misslemonet.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  21. Karl can't certainly do anything and make it look so cool !

    www.universeandyou.com.br

    xoxo from Japan

    ReplyDelete
  22. So cool, the shoes are awesome!

    ReplyDelete
  23. Thank u for ur response and follow! Followed u on GFC n bloglovin!
    Keep Smiling:D
    ✿thefashionflite
    ✿twitter
    ✿Bloglovin

    ReplyDelete
  24. solo dire: ODIO ESOS ZAPATOS!

    ReplyDelete
  25. Amazing photos...
    XOXO
    http://atravelerjourney.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  26. Thanks for your comment on my blog sweety! Lovely pics! I'm following you! Hope you will do the same! :)

    xxx

    http://bygthoughts.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. I am absolutely OBSESSED with this collection!!!
    Would love for you to visit my blog sometime!

    :)
    Allison
    afashionfiles.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Quien pudiera haber estado allí para verlo!
    Aunque creo que ha quedado demasiado superficial, muchos de los vestidos y trajes si que me han gustado! :)
    Un beso guapa!
    Lucia Gallego Blog

    ReplyDelete
  29. Mil gracias por tu comentario y por seguirme; y por supesto, me alegro de que te guste mi pelo ;D
    Aunque creo que ahora no lo tengo así, lo tengo como enseño en esta entrada http://eresguapa-x.blogspot.com.es/2012/04/new-look.html! Aunque ahora ya un poquitín más largo y con el flequillo para el lado, porque me lo quiero dejar muy largo y ya, si me lo pongo con la raya al medio aun no me gusta y si me lo pongo recto no veo!
    Por cierto, yo ya te seguía en GFC, desde hace algún tiempo :)

    Un besito mona!
    -ERES GUAPA-.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yo en el 2007 me puse el flequillo recto, que se empezó a poner de moda un poquito después, y lo terminé sacando porque requiere demasiados cuidados para que quede bien y como yo no tengo el pelo liso, siempre tenía que estar con las planchas a vueltas xD

      Delete
  30. hi:) thanks for the comment, we can follow each others if you want:) lovely and super fashion blog you have here:) kisses

    ReplyDelete
  31. Qué bonito es soñar..! el primer sueño es poder asistir a uno de estos desfiles y el segundo sueño es poder vestir estas maravillas...!!

    ReplyDelete
  32. Había oido hablar de esta colección pero no la había visto. A primera vista no me emociona mucho, la verdad...
    Un beso,
    MLu

    ReplyDelete
  33. Oh CHANEL! Enjoyed reading your blog and following you. Keep in touch okay.

    silvia
    www.poisepolish.com

    ReplyDelete
  34. Thank you :-)

    xoxo
    http://www.resesleben.blogspot.de/

    ReplyDelete
  35. La verdad es que para verla...Bien, ahora ponérmela...Eso ya es otra cosa!!
    Bss

    www.fadriqueatelier.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Chanel is love!

    Im following you via Bloglovin and GFC right now!

    Can't Afford Chanel Blog

    ReplyDelete
  37. Me encanta el último vestido :)

    besitos
    Happiness Everywhere♥

    ReplyDelete
  38. thank you for th comment!!!
    beautiful post :)


    DIY's and more:
    http://diyearte.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. yes, it was very interesting and wonderful.
    beautiful pictures!! :)

    laura-luise ;D

    ReplyDelete
  40. ¡Hooola! Claro que te sigo, por aquí y por bloglovin. Un besote

    ReplyDelete
  41. Matching the gorgeous dresses with creepers are totally amazing! Great post!

    FASHION CAT
    www.myfashioncat.com

    ReplyDelete
  42. Such a great post!!!
    Loved your blog a lot!!!
    How do you think to follow each other?
    Check out my blog and tell me your opinion:
    WWW.ANOBANOOO.BLOGSPOT.COM
    KISSES

    ReplyDelete
  43. great photos!
    enjoy the weekend!!
    xoxo

    ReplyDelete
  44. Es muy orginal, me encanta el penúltimo vestido!!
    http://alwaysssmiling.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  45. Sorry, but I can't seem to find you on my followers list. You can follow me (via GFC) by clicking this link.
    Please tell me if you've followed me already so that I could return the favor. :)

    ReplyDelete
  46. j'adore Chanel!!!!
    nice post :-)

    http://www.borderline83.blogspot.it/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I follow you now,thank for the comment in my blog ;-)

      Delete
  47. love anything marie antoinette inspired! it is always so ornate and over the top and there are so many details!! it would be fun to dress like this is normal life

    -Jessica
    http://runninginsideus.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. great collection and photos! thank you for visit me:)

    ReplyDelete
  49. hi again beauty:) of course i follow you back on both of them and facebook too:) kisses and have a fab day

    ReplyDelete
  50. This is a really interesting collection. I love the colors they used.

    ReplyDelete
  51. I just wanna say that I ADORE your blog! You have an amazing style!

    I would be so happy if you could check out my blog!
    mayasfashioncorner.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. thank you:) I follow you via gfc and bloglovin:)

    ReplyDelete
  53. Thanks so much for following! I am following you back with pleasure!

    :)
    Allison
    afashionfiles.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. we follow you now too :)

    jcl <3

    ReplyDelete
  55. claro que te seguimos!! ;)

    DIY and more:
    http://diyearte.blogspot.com

    ReplyDelete
  56. Thanks for following me! I am following back on GFC and BL.

    ReplyDelete
  57. okay yes, i will be follow you. ;)
    thanks :)

    ReplyDelete
  58. Inspirational!
    You have a lovely blog:)
    xx

    ReplyDelete
  59. Love it! It's so chic and elegant, very inspiring. XX

    ReplyDelete
  60. Gracias por seguirme guapa! Claro que te sigo yo tambien!
    Eres de por aquí de Galicia? De Vigo?? Informame!
    Un besote!!!! :)

    Lucia Gallego Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. vivo en un pequeño pueblo cerca de Santiago, A Estrada, no sé si te suena ;)

      Delete
  61. Hola guapa!
    Me encanta esta colección de Chanel, esa mezcla entre Maria Antonieta modernizada y lo clásico de la firma me chifla!
    Los dos últimos vestidos son preciosos!
    un besazo

    ReplyDelete
  62. Great outfits- I really want a pair of those platform sneakers!!
    Would you like to follow each other on GFC? :)

    tiffiemonster
    http://tiffiemonster.blogspot.ca/

    ReplyDelete
  63. Sin palabras! la colección es fantástica!

    Besos

    www.modaxatodas.com

    ReplyDelete
  64. I ♥ the platforms! I want one!
    I'm following you now! (;


    x
    Beyza

    http://iwantmorenailpolish.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...